Week 11, 12, 13, 14 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Danny Jonker - WaarBenJij.nu Week 11, 12, 13, 14 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Danny Jonker - WaarBenJij.nu

Week 11, 12, 13, 14

Door: Danny Jonker

Blijf op de hoogte en volg Danny

11 December 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

Midden november, midden december

Bienvenidos - Welkom, bij mijn nieuwe blog van de afgelopen weken (16 november - 11 december)!

In deze periode is er o.a. gebeurd:
-Veel tentamens & presentaties
-Kerstsfeer & de zichtbaar aanwezige 'herfst' in Palma
-Fieldtrip door Palma
-Paintball
-Voetbal & mountainbiken
-Castell de Bellver
-Surprise- en birthdayparties
-Sinterklaas

In vergelijking met mijn vorige verslag(en), is het nu te koud om nog te gaan zwemmen, hoewel ik dat nog wel van plan ben in december. Sowieso een nieuwjaarsduik staat op de planning. T-shirt gaat overdag nog aan, wel onder een jas. Temperaturen zijn nu, 10 december, nog dagelijks rond de 20 graden en er is amper neerslag.

Week 11 (16-22 november)
Deze week heb ik bijna elke dag gemountainbiked, de route die ik hier koos was of langs het strand, over de stadmuur richting de kathedraal of door de historische + nieuwe stad. Ook deze week een werphengeltje gekocht, tot op heden nog niks mee gedaan. Planning is om deze te gebruiken wanneer ik wat verder het eiland in ga fietsen.
Vrijdag een tentamen gehad van HRM.
In het weekend was er een georganiseerd feest van Erasmus Student Network in Victoria Club. Zondag weer gemountainbiked, dit maal ben ik de berg op gefietst om door de Bosque de Bellver te rijden en om Castell de Bellver de bezoeken, wat nog op mijn planning stond. Absolute aanrader en het uitzicht is erg mooi.

Week 12 (23-29 november)
's Morgens weer dezelfde route gefietst als de vorige keer. Dit keer vroeg opgestaan om een langere route te pakken, meer door de bossen te fietsen en wat steilere hellingen te fietsen. De zonsopkomst vanaf hier is echt fantastisch; je hebt er uitzicht over de hele hoofdstad, het vliegveld, de haven en de bergen.
Vanaf dinsdagavond zaten Bart en ik voor het eerst bij Spaans A2, een niveau hoger dan eerder (wat ook echt wel mocht). We blijven dit 6 uur in de week volgen. De nieuwe lerares heet Rosa, bij het eerste college kregen we gelijk 2 zoenen; gebruikelijk bij een kennismaking in Spanje.
Vrijdag met een groepje zijn we naar Black Friday geweest, een fenomeen dat is komen overwaaien uit de VS. Eigenlijk is dit niks meer of minder dan korting in de winkels, omdat men vanaf deze dag kerstinkopen gaat doen.
's Avonds zijn we naar Plaza de Cort geweest; hier ging de kerstverlichting aan en het is gebruikelijk om dat op die plaats te bekijken. Eenmaal aan, erg mooi en veel applaus. Vanaf dat moment stond alle verlichting aan in de stad wat zorgt voor een mooie kerstsfeer. De verlichting bij La Rambla, in het centrum, is ook erg sfeervol.
Zaterdag had ik een fieldtrip van het vak Geography and critical thinking. Deze trip ging door de achterstandwijken, probleemwijken en wijken van de toekomst van Palma, een kant die je vooral als toerist niet snel te zien krijgt.
's Avonds was er de verjaardag van de Nederlandse tweeling Denise & Anniko.
Zondag met een groep gaan paintballen bij Paintball Fantasia, in de plaats Sa Pobra. Dit werd georganiseerd door Erasmus Student Network.
Erg genoten en gelachen. We speelden het in de bossen, een gave omgeving om het in te spelen.

Week 13 (30 november - 6 december)
Maandag was er een Engels tentamen & 's avonds een surpriseparty voor Dani, een jongen uit Madrid. Hij keert weer terug naar het vasteland van España.
Vanaf dinsdag volg ik Duits, ik wil mijn woordenschat en kennis toch weer wat meer omhoog halen. Helaas besefte ik mij dat pas vanaf dat moment, dus ik kan het niet heel erg lang volgen.
Woensdag tentamen international marketing gehad.
4 december, vrijdag, overdag gevoetbald met een groepje waaronder Haggy (Ierland), Thomas, Dominic (Duitsland), Rafael (Ecuador) Yoran, Bart & Bas en nog een aantal Spanjaarden. 's Avonds sinterklaas gevierd in ons appartement.
Bart, Bas, Matthijs, Yoran, Denise, Anniko, Niki (Nederland), Rafael (Ecuador), Fred, Will (Engeland), Aaron (Verenigde Staten) en Anissa (Duitsland) deden mee, onze groep. Iedereen had voor een tientje aan (vooral grappige) cadeaus gekocht. We deden het 'kerstdobbelspel', een spel waarbij je of naar huis gaat met (veel) leuke cadeaus, of met minder(e) cadeaus.
5 december, sinterklaasavond, geskyped met de familie Regelink. Ik had meegedaan met lootjes trekken en ik had de zus van Heleen. Heleen had de cadeaus voor haar gehaald en ik had haar het gedicht gestuurd.
Ik kreeg gelukkig nog mijn eigen plek op de stoel, door de laptop op een stoel in de 'kring' te zetten (zie foto's). Erg hilarisch.
Leuke avond met grappige gedichten, fijn om hun ook weer even te zien. Wat dat betreft zijn Skype, Facetime etc. echt ideale oplossingen om contact te houden.
Zondag met Bart naar een willekeurige kroeg gegaan, puur om Spaans te spreken met locals. Uiteindelijk zijn we naar The Lemon Tree gegaan, waar we leuk contact hadden met een aantal mensen, het personeel en er waren gratis tapas. We kregen zelfs nog tapas mee naar huis.

Week 14 (7 dec - 11 dec)
Een lang weekend gehad met maandag en dinsdag vrij.
Omdat dinsdag de dag van de constitutie was, was maandag ook een feestdag ,onder het mom van 'want het is natuurlijk te gek om maar 1 dag te werken en dan de dag erop weer vrij te zijn'. Dat soort dagen noemen ze El Puente: vertaald 'de brug'. Het is een dag wat gezien wordt als een brug naar de daadwerkelijke feestdag toe.
Deze week was een redelijk drukke collegeweek: Spaans, 3 presentaties, een marketingplan + nog meer dat ingeleverd moest worden.
1 van de presentaties was de presentatie van het vak International Marketing: over een -potentieel nieuwe aan te boren markt- voor Starbucks in Taiwan.

Enfin, nu is het vrijdag. Fijn weekend, bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

• 12 December 2015 - 01:00

Danny Jonker:

Alle foto's zien?
    Klik dan rechtsboven dit bericht op 'Ga naar het overzicht'.

• 12 December 2015 - 19:40

Oene:

Hé Danny

Het is al leuk verslag vind zeer gezellig om te lezen en nog bedankt voor je leuke kaart groetjes Greet en Oene